Alt hvad du behøver at vide om tøjindustrien

  • Date posted7 weeks ago
  • AfAf Virginia

Alt hvad du behøver at vide om tøjindustrien

Netbutikker

Modeindustrien omfatter mange forskellige mindre og mere niche-industrier. Ofte tænker folk på det som bare detail-/onlinebutikker, designhuse og mærker og modemagasiner. Der er dog andre håndværkere og industrier inden for fremstilling af tøj. 

Når det kommer til modeshows og modemarkedsføring, er der modeller, stylister, hårstylister, makeupartister, modelagenter, fotografer og en lang række andre ikke-modeforretninger, som alle udgør et større modeøkosystem.

Ligesom mange industrier, især dem, der er forbrugerfokuserede, sker ændringer hurtigt og konstant. Branchen og forbrugeren er i konstant udvikling. Modedetailhandel er ikke længere kun store modehuse, modemagasiner og detailbutikker/kataloger, men udviklede sig først med tv-kanaler, der solgte mange varer, herunder mode, og derefter med internettet og online detailhandel.

Fremkomsten af ​​internettet har påvirket alle dele af modeindustrien, ikke kun den sælgende del af branchen. Det har en rolle i forsyningskæder, reklamer, kommunikation, brand awareness osv. og udvisker grænsen mellem forretning og forbruger. Sociale mediekanaler er ikke kun blevet vigtige for salg af mode, men også som en del af prognoser og fastlæggelse af fremtidige trends. Bloggere og andre influencers kan hjælpe med at sælge produkter, men kan også bruges af "Fashion Forecasters" på udkig efter det næste ved at se på Instagram, andre sociale mediekanaler og street-style blogs.

Nedenfor er blot nogle få af diskussionen, du skal være opmærksom på. At søge efter artikler i fuldtekstdatabaser og på internettet efter rapporter såvel som artikler er en god måde at forstå de nye tendenser i branchen.

Detailhandel

Traditionelt blev tøj solgt i mursten og mørtel butikker og store stormagasiner. Der var også kataloger og senere tv/kabel-stationer.

I slutningen af ​​det 20. århundrede oplevede internettet fremkomsten som en vigtig aktør i salg af mode. Mange butikker oprettede hjemmesider for at sælge varer online, mens store modehuse skabte hjemmesider som en måde at vise forbrugerne deres produkt og som en måde at sælge direkte til forbrugerne. Nyere, mindre mærker har brugt websteder til at hæve deres profil og som en måde at sælge til forbrugere eller butikker. Der er også et stigende antal af web-only-mærker, eksterne og højt specialiserede og nichesider som dem, der kun sælger sko, videresalgswebsteder osv.

En af fordelene for forbrugerne ved at købe på internettet er at se nye mærker, men der er også muligheden for at personalisere, tilpasse og se et øget udvalg af varer ud over blot det smalle udvalg, der sælges i butikker med begrænset plads. Det giver også mærker mulighed for at sælge direkte til forbrugere og for mindre mærker at konkurrere. Mode solgt over internettet er endda begyndt at udvikle sig til digital mode, der sælges i digitale modebutikker. Disse sider sælger "tøj", der kun findes på internettet, og hvor én vare kan sælges utallige gange. Disse websteder kan være en måde for folk at købe fantasy-outfits til deres sociale medier og avatarer.

Der er et par andre bemærkelsesværdige detailtrends. Den ene er konceptbutikken, der sælger et nøje sammensat udvalg af produkter forbundet med et tema. Disse mærker er interesserede i at komme i kontakt med mennesker gennem opdagelsen og erfaringen og har især været forbundet med mærker, der har stærke identiteter, herunder flere på luksusmarkedet. En anden trend er showroomet. Det er her detailbutikker fungerer mere som et showroom for deres produkter og mindre som en måde at sælge varer i butikken. Dette koncept kan også ændres som i tilfældet med Amazons fysiske butikker, der fungerer som både butik og showroom, men også fungerer sammen med deres online butik.

Endelig, mens sociale medier måske engang har været en måde for virksomheder at markedsføre mærker og produkter på, er det også i stigende grad blevet en måde for disse sociale mediekonti også at fungere som en butiksfacade.

Hurtig/ultrahurtig mode

Mens begrebet fast fashion har udviklet sig gennem årtier, især med de fremskridt, som den industrielle revolution har medført, er "Fast Fashion" i dag et udtryk, der bruges af detailhandlere til design, der hurtigt bevæger sig fra catwalken til butikken for at fange aktuelle modetrends i modsætning til at vente på, at det filtrerer ned via den traditionelle modecyklus. Nogle gange omtales det som "billigt tøj og trendy tøj" og dækker hele livscyklussen fra design til skabelse og markedsføring af mode. Nogle mærker på dette marked som H&M og Zara har en stærk mursten og mørtel tilstedeværelse, mens andre som Shein (og Romwe) kun er online.

Men industriens livscyklus er steget endnu hurtigere. Nu er ultrahurtig modetøj med mærker som Asos, Boohoo, Fashion Nova og Shein begyndt at dominere modeøkosystemet. De er i stand til at udnytte hurtigere skiftende trends og virale fornemmelser.

Denne sektor af mode er steget til at blive en stor del af den samlede modehandel, og kan derfor undersøges som et selvstændigt emne inden for den større modebranche. For virkelig at se på denne sektor, vil du også gerne undersøge de enkelte virksomheder, der fremstiller og sælger, for at få et mere fyldigt billede.

Bæredygtighed

Relateret til fast fashion samt ønsket om mere etisk forretningspraksis generelt er tendensen til etisk mode og bæredygtig shopping. Dette har ført til fremkomsten af ​​miljøvenlige initiativer som Clean Clothes Campaign, Fashion Pact External debuterede af den franske præsident Emmanuel Macron i 2019, Fibershed (i Californien), New Standard Institute, NRDC's Clean by Design og andre.

Der er to stigende emner i bæredygtighedsdiskussionen inden for modeindustrien. Den første er fremkomsten af ​​økologiske mærker. Den anden er bæredygtigt forbrug og lavt spild med den relaterede interesse for brugt mode -- genbrugsbutikker, tøjforsendelseswebsteder og butikker og genbrug. Et dukkende problem relateret til bæredygtighed og etik er praksis med greenwashing, som giver et forkert indtryk eller giver vildledende information om, hvordan en virksomheds produkter er mere miljøvenlige. Stoffer produceres også med en bred vifte af effekter gennem farvning, vævning, tryk på tøj og andre fremstillings- og efterbehandlingsprocesser. Stoffer produceres med en bred vifte af effekter gennem farvning, vævning, tryk på tøj og andre fremstillings- og efterbehandlingsprocesser. 

Nichemarkeder og underbetjente forbrugere

Industrien er i stigende grad interesseret i data. internetforhandlere bruger de data, de har indsamlet, til bedre at forstå kunderne - hvem de er, hvad de køber, nye tendenser osv. Disse data er også afgørende for den tilpasning og personalisering, som forbrugerne ønsker. Dataindsamlingen har også været en velsignelse for de typer kunder, der traditionelt er blevet ignoreret eller kunder, der er interesserede i nicheprodukter.

For eksempel har de, der har brug for mode i store størrelser og andre utraditionelle størrelser, traditionelt haft begrænsede muligheder i detailhandelsmiljøet, når det solgte blev kontrolleret af dem, der havde specifikke ideer om, hvem deres forbruger var, og var begrænset af størrelsen af ​​butikkerne selv. internetsider som ModCloth, StichFix, Gwynnie Bee, Avenue og andre har været i stand til at udvide deres udvalg ud over blot de traditionelle størrelser. Populariteten af ​​nogle niche-websteder har betydet, at nogle få endda har besluttet at gå fra at være udelukkende online shopping til at åbne fysiske detailbutikker.

Et andet voksende område er luksusmode. Mens der altid har været stormagasiner med luksusmærker, individuelle luksusmærkebutikker og konsignationsbutikker, der var fokuseret på luksusmærker, har internettet ændret og udvidet markedet. Det giver mulighed for at sælge luksus direkte fra mærket eller gennem websteder som Net-a-Porter og Luisaviaroma, men også muligheder for at sælge og endda leje, dyr mode til mindre gennem et robust videresalgsmarked med websteder som Poshmark, theRealReal og Rent landingsbanen.

Der er også en stigende stigning i enkelte produktkategorikilder. Selvom der altid har været butikker, der kun solgte én type beklædning - tænk sko og undertøj, træningstøj, babytøj, bæredygtigt tøj osv. - har internettet været en velsignelse for dem, der ønsker at fokusere på en enkelt produktkategori. 

Unisex mærker

Dette er en ny tendens, så den tilgængelige information er meget mere begrænset, men der har været en stigning i de mærker, der er unisex, kønsneutrale eller ikke-binære. Dette er et emne, hvor artikler i faglitteratur og andre nyhedskilder kombineret med andre kilder vil være nødvendige.

Se nu, køb nu

Internettet har fremskyndet tiden fra landingsbane til detailhandel, men har også øget forbrugernes ønske om, at den tidsramme kan fremskynde endnu mere. Forbrugerne ser, hvad der kommer ned ad landingsbanen, og de vil have det, de ser før, i stedet for at vente i flere måneder. Se nu, køb nu er ideen om, at det, der kommer ned ad landingsbanen, vil være i butikken tælles som dage ikke måneder. Nogle forhandlere har forsøgt med forskellig grad af succes. Men dette er sandsynligvis noget, industrien vil fortsætte med at diskutere.

Derudover har nogle forhandlere som Zara forkastet sæsoncyklussen med at introducere nye varer og introducere nye varer oftere i løbet af året. Andre detailhandlere har kopieret dette, hvilket har fremskyndet livscyklussen og tilsluttet forbrugerne et konstant skiftende og fremskyndet indkøbsmiljø. Nogle mærker som Shein kan endda drage fordel af at sende direkte til forbrugerne ved at omgå importafgifter, der pålægges detailhandlere, der sender i bulk til virksomheder.

Udviklingen af ​​indkøbsmiljøet for mursten og mørtel

Med væksten i online-detailhandel har udviklere af mursten og mørtel-shoppingmiljøer i stigende grad brugt underholdningsbaseret detailhandel som et middel til at tiltrække shoppere og tilbyde en oplevelse, der ikke er tilgængelig for online shoppere. Der er elementer af både traditionelle indkøbscentre (og kraftcentre) sammen med "livsstilscentre", der har både dominerende/store ankerlejere side om side med mindre specialforhandlere og andre underholdnings- og spisemuligheder i mere byagtige omgivelser, der kan henvises til. som magtbyer.

Traditionelt producerer modemærker flere kollektioner på et år. I lang tid var det bare forår, efterår og couture, men nogle designere kan skabe resort- og endda prækollektioner - alle har mange individuelle stykker. På grund af den hurtige omvæltning i sæsonkollektioner og det store antal varer, der skal flyttes, når brands bringer deres varer til detailhandlen, kan det være tilfældet, at varer ikke bruger meget tid på salgsgulvet, før de bliver nedsatte. Forbrugerne ved, at produkter er nedsatte og venter ofte med at købe, hvad de ønsker. I sidste ende sælger mange varer aldrig til fuld pris. Indvirkningen af ​​internettet og COVID kan ændre denne cyklus.

I COVID-19-verdenen kan hele indkøbsoplevelsen ende med at blive revideret på kort sigt for at gøre tingene mere sikre og nemmere samt gøre kunderne komfortable med at shoppe. Det har også betydet, at folk er mere forsigtige med deres penge og leder efter mere værdi og basale tøj sæt.

Mens nogle detailbutikker havde indført interaktive skærme, prøvestationer og andre oplevelser i butikken for at give shoppere i tøjbutikkerne ting, de ikke kan få online, vil COVID-19 flytte detailhandlere igen, da nogle af disse nye tiltag, og endda mange traditionelle dem, vil være upraktiske eller endda usikre. Detailhandlere skal tænke og omarbejde, hvordan merchandise vises, hvordan det foldes, hvor mange mennesker er tilladt i butikken, hvordan omklædningsrum og check-check fungerer osv. En Washington Post-historie fra 22. maj 2020, der specifikt ser på American Eagle , nævner en ny medarbejderhåndbog, der indeholdt detaljer i stort og småt alt sammen med det formål at gøre indkøbsoplevelsen sikker og hurtig, men som også har mindet kunder og medarbejdere om, at COVID-19 har bragt et nyt miljø for alle.

Hvad folk handler efter, ændrer sig også, og det påvirker igen, hvad der sælges. Der har været en længerevarende tendens til at bevæge sig væk fra mere formel kontorbeklædning til business casual, og arbejde derhjemme har resulteret i lavere salg af dress-sko og endda nogle højere hæle. COVID-19 har fremskyndet denne tendens, da folk leder efter tøj, der er mere afslappet og mere alsidigt. Dette galdt også for plus size tøj.

ReviewsBird.dk kan du finde anmeldelser tøj, tøjstativer, tøjmærker osv. som du kan købe hos forskellige netbutikker. Vi glæder os til at byde dig velkommen, hvor du kan læse forskellige artikler og få inspiration til dit næste køb. Læs mere om mærker som Bubbleroom og Eton samt mange flere. Der er også links til dametøj og herretøj udsalg.

Husk at du på ReviewsBird.dk kan du også finde flere artikler om spændende emner, herunder hvordan vasker man tøj, hvordan får man maling af tøj, hvordan får man olie af tøj, hvordan fjerner man blod fra tøj osv.
 

Mere Netbutikker