Farfetch
FARFETCH Limited er det førende internationale system for luksusmodebranchen. Deres mål er at være det verdensomspændende system for high-end stil, der tiltaler producenter, ledere og også kunder. Etableret i 2007 af José Neves for kærligheden til stil, og også udgivet i 2008, startede FARFETCH som en e-handelsindustri for avancerede butikker over hele verden. I dag tilknytter FARFETCH Industry forbrugere i over 190 nationer såvel som regioner med ting fra mere end 50 nationer samt over 1.400 af klodens fineste mærkenavne, butikker og også outlet-butikker, hvilket giver en helt speciel købsoplevelse og også tilgængelighed til én af det mest omfattende udvalg af deluxe på et solitært system.
FARFETCHs ekstra tjenester består af Browns samt Arena Product, som bruger avancerede varer til kunderne, og også New Guards Team, et system til etablering af verdensomspændende mærkenavne. FARFETCH leverer sit brede udvalg af forbruger-vendte netværk samt tjenester på virksomhedsniveau til deluxe-sektoren under sin Deluxe New Retail-kampagne. High-end New Retail-kampagnen består desuden af FARFETCH System Solutions, som tilbyder erhvervskunder indkøbs- og innovationsmuligheder, samt in-store-teknologier såsom FARFETCH Connected Retail-kollektionen af moderne teknologiartikler.
Farfetch er et britisk-portugisisk online detailhandelssystem i luksusstil, der markedsfører varer fra over 700 butikker samt mærkenavne fra hele verden. Firmaet blev grundlagt i 2007 af den portugisiske virksomhedsejer José Neves med hovedkontor i London og også hovedkontor i Lissabon og også Porto. Der er adskillige arbejdspladser verden over i Guimarães, Braga, New York City, Los Angeles, Tokyo, Shanghai, Hong Kong, São Paulo, Dubai, New Delhi og også Moskva.
Shopping-virksomheden driver websteder på regionale sprog og også mobilapplikationer til verdensomspændende markeder på engelsk, spansk, fransk, japansk, kinesisk, arabisk, tysk, portugisisk, koreansk, italiensk samt russisk. Farfetch har arbejdspladser i 14 byer samt bruger over 4.500 personer.
Baggrund
Farfetch blev grundlagt i 2007 af José Neves. Farfetch afslørede sit køb af London-butiksbutikken Browns i maj 2015. Denne butik drives individuelt af Farfetch af administrerende direktør Holli Rogers, der meldte sig til i juli 2015. Rogers var tidligere stilsupervisor for internetbutikken Net-A- Portør.
Farfetch etablerede de eksklusive firmasystemer Farfetch Black & White og også Shop of the Future i 2015.
I juni 2017 blev det introduceret, at JD.com Inc. faktisk havde fået en risiko i Farfetch for 397 millioner dollars. Det var det kinesiske e-handelsfirmas største finansielle investering i udlandet.
I september 2018 blev virksomheden leveret på aktiemarkedet.
I oktober 2021 introducerede Farfetch sit interne mærkenavn, There Was One
Eksisterende procedurer
Farfetch får omkring 10 millioner besøg til websteder hver måned, såvel som afsendes til forbrugere i næsten 190 lande. Siden september 2014 "oversteg det årlige salg af varer med Farfetch-webstedet... ₤ 167 millioner."
I december 2018 købte Farfetch tennisskosystemet Arena Item på internettet for 250 millioner dollars. I februar 2019 indvilligede Farfetch i at kombinere sit kinesiske selskab med JD.com.
I august 2019 opnåede Farfetch New Guards Team, mødre- og farfirmaet til Beige-udviklermærket for 675 millioner dollars. Hurtigt efter købet faldt Farfetchs aktier med mere end 40 procent.
I november 2020 deltog Farfetch i et fælles samarbejde med Richemont samt Alibaba. Alibaba såvel som Richemont bruger tilsammen 600 millioner dollars i Farfetch såvel som med hinanden tager 25% af aktierne i Farfetchs kinesiske bestræbelser.
I januar 2022 skulle Farfetch angiveligt købe den Los Angeles-baserede sælger Violet Gray for en skjult mængde.
Tak fordi du læste om Farfetch
Din erfaring tæller. Skriv en anmeldelse idag, så andre ligesom dig kan få indblik i hvad Farfetch kan tilbyde dem samt deres serviceniveau.